Program KapCsoda

Vývoj programu KapCsoda sa začal v roku 2002. Balla Barbara, navrhovateľka metódy sa počas špeciálnych pedagogických štúdií zoznámila so Son-Rise programom, s hernou terapiou vyvinutou americkým rodičovským párom, kde ju milujúci, pozitívny postoj a metódy zamerané priamo na deti úplne očarili.

Základy programu KapCsoda dáva Barbara na základe kvalifikácie špeciálneho pedagóga, rok a pol Son-Rise výcviku (v Amerike), následne 5 rokov praxe Son-Rise ako terapeutka (Európa, Afrika). Svoje vedomosti si postupne dopĺňala ako NLP practitioner, TSMT vyšetrovanie stavu a pohybu, HANDLE screener (Anglicko), Coach pre rozvíjanie osobnosti. Dvojročný vzdelávací proces s Kat Houghton, zakladateľkou Relate to Autism (v Amerike) jej tiež prispel k obohateniu metódy. Počas tohto obdobia Barbara pracovala s viac ako 200 deťmi a dospelými, napomáhala ich rozvoju na dlhšie alebo kratšie obdobie v Európe, Afrike a v Maďarsku. To znamenalo viac ako13.000 hodín naplnených vývojovými hrami, ktoré priniesli do života Barbary veľa lásky a radosti. Jej štúdie a praktické skúsenosti priviedli k životu program KapCsoda, ktorý využíva a naďalej zdokonaľuje v každodennej práci.

KapCsoda Program sa zameriava na deti, zapájanie sa ich a motiváciu pomocou hernej terapie.

Program sa zameriava nielen na pomoc dieťaťu, ale dôležité je aj blaho a dobrý pocit rodičov, aby sme spoločne, ako jeden tím, mohli byť nápomocný vo vývoji dieťaťa, jeho komunikácii, integrácii, otvárania a zapájania sa, a taktiež pri rozvoji jeho osobnosti.

Rodinám sa venujeme zvláštnym a individuálnym spôsobom. Jeho hlavné prvky sú:

(Pre Podrobnosti, kliknite na adresy)

Posilnenie a znovuobnovenie vzťahu rodič – dieťa

Všetky interakcie sú založené na väzbách. S dieťaťom pracujeme na rozvojových cieľoch, keď pozoruje , sleduje a vie sa pripojiť.

Do popredia kladieme zručnosti potrebné na integráciu, otvorenie sa, rozvinutie osobnosti a komunikáciu.

Rozvíjame sa prostredníctvom hier založených na motivácii detí

Do hry môžeme integrovať cieľ za účelom rozvíjania akejkoľvek sociálno- komunikačnej schopnosti

Zručnosti sa stávajú spontánnymi

Zmyslový stav dieťaťa je dôležitá informácia

Dieťa by malo byť vystavené takému zaťaženiu, ktoré je optimálne pre jeho nervový systém

Pracujeme na rozvoji vo dvojici, kým dieťa nie je pripravené na viac

Deti, ktoré čelia výzvam autizmu tiež prechádzajú prirodzeným priebehom vývoja, len preskočia niektoré stupne vývoja, alebo dlhšie zotrvávajú pri jednom

ÖByť v harmónii je dobré